vrijdag 20 maart 2015

Eclipse

Mijn eclips-brilletje, gerecupereerd uit 1999, toen ik een volledige zonsverduistering bijwoonde in de streek rond Amiens, in Noord-Frankrijk, lag klaar. Maar het heeft niet mogen baten: waar ik woon was er geen doorkomen aan, althans niet voor de zon. Dikke, vaal grijze wolken beletten het uitzicht er op. Jammer. Deze foto's zijn mijn souvenirs aan deze eclips. Ik was op de afspraak, zij, helaas niet. Onze volgende afspraak: 2026.

O ja, wat mij opviel in de media hierover: mensen die samentroepten om naar de eclips te kijken waren heel luidruchtig en schreeuwden het uit. Wat ik mij er van herinner, in 1999 werd iedereen, zoals de natuur, er stil van. En zo hoort het. Een eclips meemaken is een sereen moment, geen Vlaamse kermis.



Hooglede (B), vandaag 10.35 u.

Geen opmerkingen: