woensdag 23 mei 2012

Moments before the flood

Vandaag ontving ik het boek van Carl De Keyzer 'Moments before the flood', waarvoor hij vier jaar lang, gedurende een periode van 4 maanden, de Europese kustlijn heeft afgreisd, om die foto's te maken die straks misschien niet meer mogelijk zijn, ingeval van dramatische stijging van de zeespiegel.
Ik ben kieskeurig voor de samenstelling van mijn collectie fotoboeken maar, om één of andere reden (wellicht de zee) sprak mij dit titanenwerk aan. Het is mijn eerste boek van De Keyzer, alhoewel hij er diverse en zeer verdienstelijke op zijn actief heeft. Carl De Keyzer was ook een pionier op het gebied van 'alternatieve' publicaties van zijn werk. Van zijn boek 'Zona' bestaat een iPad-versie. Ik hoop dat er ook één komt van 'Moments before the flood', temeer omdat van hem tijdens zijn werk een documentaire 'OdysSea -in search of the perfect image' werd gedraaid (door Mei Vandenberghe met -fotograaf- Jimmy Kets achter de camera). Boek en documentaire zijn wellicht goed te combineren tot een schitterende iPad-app!

Zelfportret met boek.


  
 Eigen foto in de lijn van 'Moments before the flood' (Levanto, It) uit 2010.

In Oostende loopt een fototentoonstelling tot 28 augustus .
Hier meer 'Carl De Keyzer' op mijn blog.

Geen opmerkingen: