woensdag 13 oktober 2010

Street Photography Now

Op de Photokina 201o viel mij oog op het boek "Street Photography Now". Het duurde niet lang of het was de mijne. Bleek dat het boek amper een paar dagen uit was pas half september voorgesteld in de The Photographers Gallery in London.Ruim 300 foto's van 46 straatfotografen. Van Otto Snoek en Nick Turpin, langs de onvermijdelijke Martin Parr, tot Matt Stuart. Wat mij, naast de foto's, bijzonder aantrekt in het boek zijn de talrijke pagina's waarin het onderwerp straatfotografie wordt behandeld.
Bovendien is er nu een fotoproject aan gekoppeld waaraan je zelf kunt deelnemen. Bescheiden beoefenaar van het genre heb ik ondertussen de uitdaging aangegaan... Wellicht worden ook andere bloggers en meer notoire straatfotografen hierdoor geprikkeld?
Oostende, 2004
Meer informatie:
Viewfinder, fotoblog van de BBC
In-public

3 opmerkingen:

Susanne Stoop zei

Een heerlijke foto! Heel geïnspireerd. Zeker een boek om aan te schaffen!

AmaZony zei

Ben op Flickr eens gaan kijken naar je andere foto's in't genre straatfotografie en jaja daar zitten er wel een paar interessante tussen, goed op weg...
Gr, AmaZony

Carola Rummens zei

Wat een lieve foto eigenlijk. Die twee genieten samen. Leuke tip ook van het boek. Photokina heb ik dit keer niet gehaald, maar ga wel in november naar Paris Photo en ik kijk er al naar uit.