vrijdag 7 augustus 2009

Beaufort 03 - Niek Kemps

Na een onderbreking, wegens rondtoeren in Frankrijk, zet ik mijn reeks rond Beaufort 03 nog even verder.
Net als de vorige twee, bezocht ik dit werk 'Albedo' van Niek Kemps op 21 juli jl. Niemand leek op die toeristische hoogdag de weg naar dit paviljoen, dat weliswaar wat verscholen opgesteld staat in een duinpan, te vinden. Het was heerlijk om deze uitnodigende structuur van staal (met een diameter van 11 meter en 2,4 meter hoog) te verkennen. Om je er te laten door opnemen en wat uit te rusten op de bankjes. Een schitterende locatie voor deze installatie uit 2003.





Zie ook de foto op de blog van Xray.

6 opmerkingen:

This must be Belgium! zei

Al veel beelden over Beaufort gezien, maar het blijft verrassend hoe sommige fotografen het weer eens anders kunnen benaderen.
Knap! En de beelden in je vorig logje (Daniel Buren) zo mogelijk nog knapper!

Martine zei

Het roestbruine geeft een mooi effect tegen de blauwe lucht.

Harry de Rooij zei

Fraai. Van overzicht naar detail.

Carola Rummens zei

Twee weken geen blogs kijken en je mist veel. Zeker ook bij jou. De laatste foto in dit blogje vind ik echt prachtig. Die handen geven een echte meerwaarde aan de foto. Vooral omdat ze naar het licht zijn gericht. Dat is heel symbolisch vind ik.

Anoniem zei

prachtig, die nr 3!

Anoniem zei

ook wel, maar bedoelde eigenlijk de nr 4!