dinsdag 4 januari 2011

La France de Raymond Depardon (1)

Dit najaar maakte ik kennis met het project en het boek van de Franse Magnum fotograaf Raymond Depardon (°1942). "La France de Raymond Depardon" toont foto's die kunnen omschreven worden met: un regard sur le territoire. Over een periode van ruim 5 jaar trok hij door zijn geboorteland om schijnbaar alledaagse foto's te maken van doodgewone stadjes en dorpen van Frankrijk. Een stijl van fotografie die mij persoonlijk erg aanspreekt. Zijn foto's waren recent te zien in een tentoonstelling in de Bibliothèque Nationale de France in Parijs. Het boek, met ruim 300 foto's, dat bij deze gelegenheid verscheen is prachtig uitgegeven en een echte aanwinst voor mijn collectie. Ik heb het pas enkele dagen in mijn bezit, na lang zoeken.

1 opmerking:

Anoniem zei

ik ben ook op zoek naar dit boek. waar is dit te koop?
met dank
e. van wilderode
brussel
evwilder@vub.ac.be