maandag 3 november 2008

Boekentijd bis

De foto's "Boekentijd" zijn genomen met de compacte Leica D-Lux 4. Ter informatie vermeld ik enkele opnamegegevens bij de foto's in dit en vorig bericht.
Een lensopening van f 2,0 en een uitstekende beeldstabilisatie maken het mogelijk bij lage sluitersnelheden (en veilig-lage ISOwaarden) scherpe JPEG's uit de hand te schieten (RAW is ook mogelijk). Als fotograaf val je met dit toestel nog nauwelijks op.
Lees hier een impressie van een gebruiker van de D-Lux 4.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Inderdaad, het grote voordeel van een dergelijke camera is natuurlijk de onopvallendheid. Hier waarschijnlijk niet zo noodzakelijk maar er zijn tal van situaties waar het fijn is wat in de luwte te kunnen werken.

Carola Rummens zei

Amai ik denk dat dit ook nog in de boekenkast van mijn moeder staat. Als kind herinner ik mij haar met de hele serie. Ik weet nog dat ik dacht dat het wel hele goede boeken waren dat mijn moeder ze zo graag las. Angelique was een begrip in die tijd denk ik. Leuk om even de voorkant van een boek uit de serie terug te zien.